Які бувають ґрунти для автомобілів?

3 мин., 24 сек.
29.09.2022
01.12.2023
71

Щоб фарбування автомобіля було красивим і довговічним, важливо дотримуватися технології. Найважливіше місце у ній займає його величність ґрунт. Він відповідає практично за всі функціональні характеристики лакофарбового покриття:

  • адгезію, тобто міцну «склеюваність» шарів різних матеріалів;
  • захист від корозії;
  • вирівнювання поверхні.

А оскільки «працювати» ґрунт повинен із різними матеріалами, то не існує одного універсального складу.

На етапі конвеєра для ґрунтування кузова застосовують складний багатокомпонентний технологічний процес

Після остаточного формування кузов ретельно миють і знежирюють. Мета - видалити всі можливі забруднення, які, ймовірно, потрапили на метал у процесі виготовлення. Після цього майбутній автомобіль проходить такі етапи:

  • Фосфатування. На заводах для цього є спеціальні ванни. Кузов занурюється в них цілком. На поверхні металу утворюється дуже тонка плівка із фосфатів цинку та заліза. Це ідеальний довгостроковий захист від корозії.
  • Водорозчинна ґрунтовка з антикорозійними добавками. Суть технологічного процесу - катодне (катафорез) або анодне (анафорез) осадження. Катафорез працює краще, тому він використовується у переважній більшості установок. В результаті обробки поверхня покривається рівномірним шаром ґрунту товщиною близько 20 мкм. Причому він має однакову товщину і на горизонтальних, і на похилих поверхнях, у швах та можливих тріщинах.
  • Вирівнюючий ґрунт. Після високотемпературного сушіння поверхню вирівнюють за допомогою окремого складу. Він не має антикорозійних властивостей, але чудово нівелює нерівності та інші дефекти попередніх етапів. На нього фарба ляже рівно і міцно з'єднається з деталлю.

     

    Зрозуміло, що при ремонті кузова повторити цей техпроцес неможливо. У таких випадках промисловість пропонує інші типи матеріалів.

 

Види автомобільних ґрунтів для ремонтних робіт

Грунтувальні склади для ремонтних робіт поділяють на два типи, що принципово відрізняються:

  • Праймери – утворюють первинний шар, що захищає від корозії та забезпечує зчеплення (адгезію) високої сили.

  • Філери – наповнювачі, що використовуються для вирівнювання незначних похибок та запобігання сколам фарби.

Склад та призначення праймерів

Первинні ґрунти наносяться на відкритий метал. Їх ще можуть називати адгезійними, антикорозійними, травлячими. Він наноситься дуже тонким шаром. Завдяки цьому при розтріскуванні покриття ЛКМ внаслідок експлуатаційних навантажень, що витримуються тонколистовим металом кузова, ґрунт виявляє високу еластичність та перешкоджає появі іржі.

Виділяють такі типи праймерів:

  • Кислотні склади на основі полівінілбутиралю (PVB). Випускаються у вигляді одно- та двокомпонентних складів. Ортофосфорна кислота виступає каталізатором процесу, що й сприяло такій назві. В результаті на поверхні кузова утворюється фосфатна плівка, властивості якої схожі із заводським аналогічним ґрунтом. Сумісність з практично будь-якими металами робить цей ґрунт дуже популярним. Важливо пам'ятати, що наносити шпаклівку поверх таких ґрунтів категорично заборонено. Вона сама є реактивною та руйнує захисний шар.
  • Епоксидні. Завдяки товстому шару стають фізичним бар'єром на шляху води та кисню. Завдяки цьому іржа не має жодних шансів. Головне завдання цього ґрунту – захист металу під шаром шпаклівки, а самої шпаклівки – від набухання через мікрокапілярне попадання води зі зворотного боку деталі.

Праймери по пластику – це вже зовсім інші матеріали. Невелика концентрація срібного пігменту дозволяє контролювати покриття.

Типи та призначення авто філерів

У ремонтних майстернях цей ґрунт набагато важливіший, ніж на етапі виробництва. Він ідеально згладжує дефекти шліфування, переходи між різними ділянками поверхні, наприклад, металом та шпаклівкою чи первинним шаром фарби.

Друга функція – захист від контакту з агресивними компонентами лакофарбових покриттів.

Зазвичай це акрилові склади двокомпонентного типу:

  • Шліфовані – наносяться досить товстим шаром, що дозволяє виконати механічне шліфування на 30-40 мікрон
  • Нешліфовані – використовуються для роботи «мокрим по мокрому». Тобто коли фарбувати деталь будуть одразу після нанесення ґрунту. Зазвичай мають чудову плинність з утворенням рівної гладкої поверхні. На банках вказують такі позначення - «Wet on wet», «w/w», «non sanding».
  • Товстошарові - позначаються як "high build" і дозволяють нанести шар 250-300 мкм замість стандартного 100-150 мкм. Зручні при ремонті великих деталей і дозволяють їх не шпаклювати окремо.
  • Коліровані ґрунти – склад допускає внесення фарбуючого пігменту. Це скорочує витрату основного ЛКМ, підвищує щільність та однорідність фарбування. А якщо раптом станеться скол фарби під час експлуатації, він буде майже непомітним.
  • У балончиках – ідеальні при ремонті малих ділянок або випадковому пошкодженні невеликих площ основного ґрунту під час механічної обробки.
  • Грунти-ізолятори несумісних покриттів або силери – необхідний помічник, якщо склад та властивості старого ЛКМ майстер не знає.

Будь-який з автомобільних ґрунтів ви можете купити у нашому інтернет-магазині. Вибирайте якісну продукцію гідних виробників.

4.8/5 - голосів: 4
Відгуки
Залиште відгук

На поточний момент немає жодного відгуку.
Ваш відгук стане першим .

Залиште відгук

Дякуємо за залишені відгуки. Для того, щоб залишити відгук Вам просто заповніть форму нижче.

Інші статті
  • Скільки сохне лак на авто
    Скільки сохне лак на авто
    31.08.2025 | 31.08.2025 | 170 | Рейтинг: 0/5 - голосів: 0

    Лаки для машин – це не просто фінальний штрих у фарбуванні автомобіля, а важливий елемент захисту кузова від зовнішніх впливів та фактор, що впливає на візуальну якість усієї поверхні. Саме ві...

  • Як пофарбувати крило автомобіля балончиком
    Як пофарбувати крило автомобіля балончиком
    31.08.2025 | 31.08.2025 | 148 | Рейтинг: 0/5 - голосів: 0

    Фарбування крила автомобіля – це не просто косметична процедура, а важливий етап відновлення лакофарбового покриття, що безпосередньо впливає на зовнішній вигляд та захист кузова від корозії. ...

  • Як пофарбувати фари авто в аерозолі
    Як пофарбувати фари авто в аерозолі
    21.06.2025 | 21.06.2025 | 437 | Рейтинг: 0/5 - голосів: 0

    Тонування фар лаком — це популярний спосіб надати автомобілю більш агресивний та індивідуальний зовнішній вигляд, покращити візуальне сприйняття оптики та підкреслити стиль авто. Крім естетики...

  • Чому підбір NCS+RAL, а не фарба у банку
    Чому підбір NCS+RAL, а не фарба у банку
    21.06.2025 | 21.06.2025 | 77 | Рейтинг: 0/5 - голосів: 0

    Вибір автомобільної фарби – це не просто справа смаку, а важливий технічний етап, від якого залежить зовнішній вигляд та цінність автомобіля. Багато автовласників, особливо при самостійному ре...