Коли клієнти дізнаються реальну вартість капітальних кузовних робіт, то часто вирішують, що вигідніше купити нову машину. Насправді ціни на ці роботи набагато вищі, ніж на будь-які інші види авторемонту. Чому так відбувається?
Фарбування кузова - це завжди багато етапів копіткої роботи.
Перш ніж ви отримаєте свій оновлений автомобіль, майстрам автосервісу доведеться ґрунтовно попрацювати.
1. Знадобиться ретельне миття
Насамперед кузов необхідно очистити від найменших натяків на застарілий бруд, бризки дорожнього бітуму, залишки комах та інші плями, які буває дуже складно вивести. Для цього миття проходить у два етапи:
- Спочатку використовувалися стандартні миючі засоби.
- Потім в хід ідуть спеціальні розчини.
Після цього видаляються всілякі шильди, кріплення, інші деталі. Місця їхнього кріплення ретельно очищаються від залишків клею за допомогою м'яких гумових насадок.
Кінцевий етап миття - знежирення за допомогою уайт-спіриту або аналогічного неагресивного розчинника.
2. Найменший натяк на іржу перед фарбуванням слід видалити
Ділянки з корозією призводять до нерівномірності шарів і подальшого швидкого відлущування фарби. Якщо іржа пробралася глибоко, що часто зустрічається на днищі та в нижній частині дверей, можуть знадобитися зварні роботи.
Зачищення від іржі перед фарбуванням проводиться вручну за допомогою електропневмоінструменту. Це трудомісткий процес, який займає багато часу.
3. Шпаклівка пошкоджених ділянок кузова
Різні нерівності, вм'ятини, місця великої вибірки металу під час зачищення від іржі обов'язково потрібно прошпаклювати. Це дозволить вирівняти поверхню та підготувати її до наступних технологічних операцій. Це також вимагає великого терпіння:
- Ділянки під шпаклівку обробляються дрібнозернистим абразивом для надання шорсткості.
- Матовані ділянки знову знежирюються
- Тільки після цього наноситься шпаклівка та вирівнюється до ідеалу.
Все це необхідно провернути на кожному такому шматочку кузова. У сумі виходить пристойний обсяг робіт
4. Нанесення ґрунтовки для подальшого фарбування автомобіля
Грунтувати необхідно металеві та зашпакльовані ділянки. Інші частини кузова перед цим закривають за допомогою малярського скотчу та паперу. Зазвичай необхідно використовувати кілька типів ґрунту для автомобіля:
- два шари фосфатного складу наносять на металеві поверхні;
- два-три шари двоскладового акрилового ґрунту забезпечать хорошу адгезію на шпаклівці.
Після цього ґрунту дають висохнути, відштовхуючись від рекомендацій виробника матеріалу. Після цього поверхні, що залишилися, замотуються за допомогою скотч-брайту і спеціальної дрібноабразивної пасти.
5. Фарбування кузова
Прибравши захисні елементи з малярки та паперу, майстер ретельно обдує поверхню, щоб видалити найдрібніші частинки пилу, малопомітне сміття. Ті частини, які на даному етапі не фарбуватимуться, закриваються малярським скотчем. Далі настає власне фарбування кузова:
- Перший рівень – пігмент. Він наноситься спочатку на ділянки з ґрунтом, а потім у два шари по всій поверхні.
- Після пігменту настає черга лаку. Він розпорошується в 1-2 шари на всю поверхню відразу
Після кожного шару поверхні дають спокій до повного висихання.
Іноді після фарбування може знадобитися полірування. Воно дозволяє забрати дрібні огріхи. І лише після цього процес вважається завершеним.
Для якісного фарбування кузова необхідне професійне обладнання та нормальні лакофарбові матеріали
Вони не будуть дешевими. Особливо хороші фарби та зносостійкі якісні лаки.
А ще всі процеси проводяться у спеціальних ідеально очищених від пилу приміщеннях. Щоб підготувати, необхідно вкласти певний капітал. Як і навчання майстрів.
Саме тому фарбування кузова коштує чимало. І якщо вам пропонують космічні знижки, слід задуматися — а якою буде якість роботи?